TULIPOMANIA – The Whispering Campaign (Sursumcorda, 2011)

El passat mes d’agost va arribar, com cada mes, la revista Wire a la bústia de l’Apartament18. És un d’aquells moments que fa il·lusió i més si justament s’inclou un cd de la sèrie The Wire Tapper, recollint el bo i millor de tot allò que es va publicant a la revista, però en format sonor. En aquell cd (The Wire Tapper 25) s’incloïa una cançó –Found Guitar– d’una banda anomenada Tulipomania i que sonava descaradament post-punk, però ben entès. Em vaig quedar amb molt bones sensacions i ganes de més.

No va tardar en caure a les meues mans el seu últim disc The Whispering Campaign (Sursumcorda, 2011), però el millor es que va caure gràcies a Tom Murray, seguidor de l’A18, que em va enviar gustosament una còpia. Tom Murray és l’alma mater de Tulipomania, veu, guitarra i baix d’aquesta banda de rock noir, com a mi m’agrada etiquetar-les (de fet estic pensant que aquest rock noir lliga molt bé amb conceptes derivats del post-punk, del glam i derivats….), que presenta un combo inspirat de cançons intenses, lligades sobretot a uns ritmes de baix interessantíssims (conexió Glenn Branca i Contortions) i que juntament amb la manera de cantar de Tom em recorden als Pere Ubu de l’última decada o als Birthday Party més solemnes. És un disc que veu de les fons clàssiques del rock i del post-punk anglès, amb unes lletres obsesionades amb la naturalesa. Un disc intens al que es torna i es torna cada cop amb més ganes.

Deixa un comentari

