MICHAEL JAMES TAPSCOTT with ANDREW KENOWER – Good Morning, Africa (Bookmaker Records, 2012)

Ja sabeu que a l’Apartament18 som molt fans de Bookmaker records, un segell de Paris inspirat en els sons més terrenals, aquells que van del metal a l’ambient (un espectre que m’entusiasma). Ara fa uns dies em van passar aquest fenomenal Good Morning, Africa (Bookmaker Records, 2012) de Michael James Tapscott with Andrew Kenower. El qui posa les veus és el líder de Odawas i qui treballa les gravacions de camp i tot l’embolcall sonor d’aquesta preciositat de disc és Andrew Kenower.

El disc gira entorn del folk-pop espectral, amb capes d’ambient inquietant i d’una part vocal deliciosa hereva del millor Neil Young que fara la boca aigua als amants (que per a qui n’hi ha uns quants, jo entre ells) de Jonathan Donahue, ja que em recorden moltíssim als grandíssims Mercury Rev. Cançons que giren i giren, que s’escolten a si mateixes. Orfebreria ambient amb capes i capes de sons propers i llunyans, amb notes de piano que van conduint les parts més properes al pop, que les hi ha, i són exquisides (The Last Canadian King, Wind Across The Everglades, The Polo Grounds) i tot masteritzat pel mestre James Plotkin. Un disc que em va deixar noquejat la primera vegada que el vaig escoltar (als que seguiu l’A18 al twitter ja ho vaig avançar) i que no ha parat de sonar al meu reproductor. Un dels millors discos que ha caigut a les meves mans últimament.

Deixa un comentari

